Celem głównym zajęć terapeutyczno – usprawniających było usprawnianie funkcji psychofizycznych, oddziaływanie psychoterapeutyczne i podnoszenie poczucia własnej wartości, dlatego formy i metody pracy dostosowywane były do indywidualnych potrzeb i możliwości percepcyjnych uczestników. Zasadą tych zajęć było nadanie większego znaczenia doznaniom dzieci podczas procesu „tworzenia”, niż jego wytworom. W działaniach swych stawiano szczególny nacisk na spontaniczną aktywność uczestnika zajęć.
|
Z realizacji poszczególnych jednostek tematycznych wynikały następujące cele szczegółowe: * pobudzanie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży, * rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań, * rozwijanie koncentracji uwagi, * rozwijanie spostrzegawczości i wrażliwości, * rozwijanie poczucia akceptacji i bezpieczeństwa, * wdrażanie do utrzymywania porządku wokół siebie, * odkrywanie przyjemności z wyrażania samego siebie, * uczenie się spędzania czasu wolnego w sposób twórczy, * nawiązywanie właściwych relacji koleżeńskich, * integracja grupy, * rozładowanie negatywnych napięć, emocji i agresji. |
Grupa realizowała założone w programie cele : * podnoszenie poziomu akceptacji siebie i innych * przełamywanie onieśmielenia * kształtowanie wyobraźni i inwencji twórczej * integracja grupy, * poznawanie się członków grupy * rozwijanie sfery sensorycznej * rozwijanie zainteresowań plastycznych * kształtowanie umiejętności słuchania innych * doskonalenie sprawności manualnej * zapoznanie z nowym materiałem plastycznym * poznawanie nowych technik plastycznych |