Metoda Tomatisa stosowana jest w pracy

z dziećmi wykazującymi zaburzenia mowy, zaburzenia głosu, dysleksję, autyzm, zespół ADHD, problemy szkolne. Jest to systematyczny trening słuchowy. W terapii tą metodą możemy eliminować zaburzenia w zakresie narządu słuchu, wykorzystujemy ją w walce ze stresem i poprawie funkcjonowania. Zajęcia poprowadzili specjaliści z zakresu logopedii. Terapia dla jednego beneficjenta prowadzona była w 10 sesjach x 2h.W jednej sesji uczestniczyło jednocześnie 2 dzieci. Zajęciami została objęta grupa 10 dzieci.

Celem tych zajęć było usprawnianie zaburzonych funkcji psychofizycznych, oddziaływanie psychoterapeutyczne, podnoszenie poczucia własnej wartości. Działania ukierunkowane były na rozwijanie ogólnej sprawności, koordynacji  psychoruchowej, usprawnianie technik szkolnych, stymulację rozwoju emocjonalno-społecznego. Zajęcia te  były nastawione na rozwijanie samodzielności, uzdolnień oraz praktycznych umiejętności niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w środowisku.

Celem zajęć było rozwijanie kluczowych kompetencji w zakresie posługiwania się ICT w życiu codziennym. Zajęcia poprowadził specjalista posiadający kwalifikacje informatyczne oraz umiejętności pracy z dziećmi z niepełnosprawnością umysłową.

Zajęciami zostało objętych 12 uczniów

(2 grupy x 6 osób) w wymiarze 40 h .

 

 

Celem  zajęć był rozwój emocjonalny

i społeczny uczestników poprzez oddziaływanie grupy. Podczas zajęć uczestnicy  uczyli się rozpoznawać, nazywać i wyrażać emocje oraz zdobywać

umiejętności społeczne, interpersonalne

i komunikacyjne przydatne w prawidłowym 

Funkcjonowaniu w trudnej i zmieniającej się rzeczywistości. Zajęcia poprowadzili specjaliści z zakresu socjoterapii – 2 prowadzących jednocześnie. Wsparciem została objęta grupa 18 uczniów (3 grupy

 x 6 osób) w wymiarze 60 godzin.

Terapia ma na celu doświadczanie świata różnymi zmysłami. Seans w Sali Doświadczania Świata jest doskonałym środkiem doraźnym na depresję, nerwicę, zaburzenia emocjonalne. Terapia ta pomaga dzieciom z upośledzeniem umysłowym, z porażeniem mózgowym, autyzmem, zespołem Downa, zaburzeniami zachowania w lepszym odbiorze wrażeń zmysłowych z otaczającego ich świata, a tym samym stanowi dla nich formę zajęć edukacyjnych. Zajęcia poprowadził specjalista w tej dziedzinie. Zajęciami objęta została grupa 12 dzieci (3 grupy x 4 osoby)

w wymiarze 60 godzin.

 

Z uwagi na specyficzne potrzeby i możliwości dzieci niepełnosprawnych celem zajęć było szkolenie w zakresie poznania  podstaw języka angielskiego, będącego formą wspomagania procesu komunikacji. Zajęcia poprowadził specjalista posiadający kwalifikacje językowe oraz umiejętności pracy dziećmi

z niepełnosprawnością umysłową. Zajęciami zostało objętych 15 uczniów (3 grupy x 5 osób) w wymiarze 60 h.