Metoda Tomatisa stosowana jest w pracy z dziećmi wykazującymi zaburzenia mowy, zaburzenia głosu, dysleksję, autyzm, zespół ADHD, problemy szkolne. Jest to systematyczny trening słuchowy. W terapii tą metodą możemy eliminować zaburzenia w zakresie narządu słuchu, wykorzystujemy ją w walce ze stresem i poprawie funkcjonowania. Zajęcia poprowadzili specjaliści z zakresu logopedii. Terapia dla jednego beneficjenta prowadzona była w 10 sesjach x 2h.W jednej sesji uczestniczyło jednocześnie 2 dzieci. Zajęciami została objęta grupa 10 dzieci. |
Celem tych zajęć było usprawnianie zaburzonych funkcji psychofizycznych, oddziaływanie psychoterapeutyczne, podnoszenie poczucia własnej wartości. Działania ukierunkowane były na rozwijanie ogólnej sprawności, koordynacji psychoruchowej, usprawnianie technik szkolnych, stymulację rozwoju emocjonalno-społecznego. Zajęcia te były nastawione na rozwijanie samodzielności, uzdolnień oraz praktycznych umiejętności niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w środowisku. |
Celem zajęć było rozwijanie kluczowych kompetencji w zakresie posługiwania się ICT w życiu codziennym. Zajęcia poprowadził specjalista posiadający kwalifikacje informatyczne oraz umiejętności pracy z dziećmi z niepełnosprawnością umysłową. Zajęciami zostało objętych 12 uczniów (2 grupy x 6 osób) w wymiarze 40 h .
|
Celem zajęć był rozwój emocjonalny i społeczny uczestników poprzez oddziaływanie grupy. Podczas zajęć uczestnicy uczyli się rozpoznawać, nazywać i wyrażać emocje oraz zdobywać umiejętności społeczne, interpersonalne i komunikacyjne przydatne w prawidłowym Funkcjonowaniu w trudnej i zmieniającej się rzeczywistości. Zajęcia poprowadzili specjaliści z zakresu socjoterapii – 2 prowadzących jednocześnie. Wsparciem została objęta grupa 18 uczniów (3 grupy x 6 osób) w wymiarze 60 godzin. |
Terapia ma na celu doświadczanie świata różnymi zmysłami. Seans w Sali Doświadczania Świata jest doskonałym środkiem doraźnym na depresję, nerwicę, zaburzenia emocjonalne. Terapia ta pomaga dzieciom z upośledzeniem umysłowym, z porażeniem mózgowym, autyzmem, zespołem Downa, zaburzeniami zachowania w lepszym odbiorze wrażeń zmysłowych z otaczającego ich świata, a tym samym stanowi dla nich formę zajęć edukacyjnych. Zajęcia poprowadził specjalista w tej dziedzinie. Zajęciami objęta została grupa 12 dzieci (3 grupy x 4 osoby) w wymiarze 60 godzin.
|
Z uwagi na specyficzne potrzeby i możliwości dzieci niepełnosprawnych celem zajęć było szkolenie w zakresie poznania podstaw języka angielskiego, będącego formą wspomagania procesu komunikacji. Zajęcia poprowadził specjalista posiadający kwalifikacje językowe oraz umiejętności pracy dziećmi z niepełnosprawnością umysłową. Zajęciami zostało objętych 15 uczniów (3 grupy x 5 osób) w wymiarze 60 h.
|