Dodatkowo efektem końcowym

 było przygotowanie przez wszystkich

uczestników projektu dużej wspólnej pracy

 – obrazu wykonanego pastelami

na opiaskowanym podłożu. Z naszych dotychczasowych spostrzeżeń wynika,

 iż dzieci i młodzież chętnie uczestniczyły

w zajęciach terapeutyczno-usprawniających,

 ponieważ umożliwiały im one atrakcyjnie i twórczo spędzać czas wolny oraz rozwijać zainteresowania.

Zajęcia w grupie G3 prowadzone Były na podstawie autorskiego programu „BARWY ROKU”. Celem głównym zajęć było usprawnianie funkcji psychofizycznych, oddziaływanie psychoterapeutyczne, a także podnoszenie poczucia własnej wartości uczestników projektu.

 

Formy i metody pracy stosowane na zajęciach były dostosowane do indywidualnych potrzeb  i możliwości uczestników. Dzieci i młodzież podczas zajęć wykorzystywali atrakcyjne materiały dydaktyczne:

 filc, piach, masę solną, tektury faliste, kartony białe i kolorowe, bloki techniczne białe i kolorowe, bibułę, farby plakatowe  i akrylowe, pędzle,

kredki ołówkowe, świecowe i pastele, kleje, nożyczki, igły kordonki, rafię, dziurkacze ozdobne, zszywacze, sznurki, wstążki, brokaty, cekiny, itp.

Korzystali również z wielu gier stolikowych. W ramach zajęć terapeutyczno-usprawniających przeznaczono czas na gry i zabawy ruchowe przy muzyce. Połączenie zajęć plastycznych z elementami pedagogiki zabawy okazało się skutecznym sposobem na wzajemne poznanie się oraz integrację grupy.