Dodatkowo efektem końcowym było przygotowanie przez wszystkich uczestników projektu dużej wspólnej pracy – obrazu wykonanego pastelami na opiaskowanym podłożu. Z naszych dotychczasowych spostrzeżeń wynika, iż dzieci i młodzież chętnie uczestniczyły w zajęciach terapeutyczno-usprawniających, ponieważ umożliwiały im one atrakcyjnie i twórczo spędzać czas wolny oraz rozwijać zainteresowania. |
Zajęcia w grupie G3 prowadzone Były na podstawie autorskiego programu „BARWY ROKU”. Celem głównym zajęć było usprawnianie funkcji psychofizycznych, oddziaływanie psychoterapeutyczne, a także podnoszenie poczucia własnej wartości uczestników projektu.
|
Formy i metody pracy stosowane na zajęciach były dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości uczestników. Dzieci i młodzież podczas zajęć wykorzystywali atrakcyjne materiały dydaktyczne: filc, piach, masę solną, tektury faliste, kartony białe i kolorowe, bloki techniczne białe i kolorowe, bibułę, farby plakatowe i akrylowe, pędzle, kredki ołówkowe, świecowe i pastele, kleje, nożyczki, igły kordonki, rafię, dziurkacze ozdobne, zszywacze, sznurki, wstążki, brokaty, cekiny, itp. |
Korzystali również z wielu gier stolikowych. W ramach zajęć terapeutyczno-usprawniających przeznaczono czas na gry i zabawy ruchowe przy muzyce. Połączenie zajęć plastycznych z elementami pedagogiki zabawy okazało się skutecznym sposobem na wzajemne poznanie się oraz integrację grupy.
|