Zajęcia terapeutyczno-usprawniające odbywały się w pracowni wyposażonej w niezbędne i ciekawe materiały dydaktyczne, tj. np.: piach, masa solna, filc, sznurek, włóczka, materiał przyrodniczy, papier biały i kolorowy, bloki techniczne, bibuła, tektury faliste, farby kryjące, akwarelowe, nożyczki, pędzle, plastelina, , kredki ołówkowe, świecowe, pastele, kleje biurowe i w żelu, „Wikol”, płyty pilśniowe, wałki malarskie, igły, kordonki, kolorowa folia samoprzylepna, dziurkacze, zszywacze, sznurki, wstążki, cekiny, koraliki, brokaty, ołówki. Uczestnicy zajęć terapeutyczno-usprawniających korzystali również z bogatej oferty gier ruchowych i stolikowych, co dodatkowo wpływało na atrakcyjność zajęć.
|
W ramach zajęć terapeutyczno-usprawniających dzieci miały okazję poznać ciekawe i nowatorskie techniki plastyczne, takie jak piachoterapia, papieroplastyka, orgiami modułowe, lepienie z masy solnej, prace z filcu, tektury falistej itp. Dzięki tego typu technikom udało się stworzyć ciekawe prace plastyczne, których wykonanie usprawniało zręczność rąk, szybkość i koordynację ruchów, wpływało na wyobraźnię przestrzenną i koordynację wzrokowo-ruchową uczestników.
|
W trakcie zajęć terapeutyczno-usprawniających przeznaczono także czas na gry i zabawy ruchowe przy muzyce relaksacyjnej, w ramach których dzieci i młodzież rozwijała własne pomysły, spontaniczność, samodzielne kreatywne myślenie oraz działanie. Zajęcia ukierunkowane były na potrzebę ruchu i sprawiały przyjemność płynącą z doświadczeń ruchowych takich jak: bieganie, chwytanie, podskoki, taniec itp. Stanowiły też wyzwanie do dokładniejszej kontroli ruchów swego ciała i przyczyniły się do integracji grupy oraz wzajemnego poznania.
|
Każde zajęcia kończyły się przygotowaniem wystawki prac dzieci i ewaluacją dokonywaną przez uczestników po zakończeniu zajęć. Dodatkowym efektem zajęć było wykonanie dużej wspólnej pracy podsumowującej projekt – łabędzia z papieru techniką orgiami modułowego. |