Zajęcia terapeutyczno-usprawniające odbywały się w pracowni wyposażonej

 w niezbędne i ciekawe materiały dydaktyczne, tj. np.: piach, masa solna,

filc, sznurek, włóczka, materiał przyrodniczy,  papier biały i kolorowy,

bloki techniczne, bibuła, tektury faliste, farby kryjące, akwarelowe,

nożyczki, pędzle, plastelina, , kredki ołówkowe, świecowe, pastele,

kleje biurowe  i w żelu, „Wikol”, płyty pilśniowe, wałki malarskie, igły, kordonki, kolorowa folia samoprzylepna, dziurkacze, zszywacze, sznurki, wstążki, cekiny, koraliki, brokaty, ołówki. Uczestnicy zajęć terapeutyczno-usprawniających korzystali również z bogatej oferty gier ruchowych i stolikowych, co dodatkowo

 wpływało na atrakcyjność zajęć.

 

W ramach zajęć

 terapeutyczno-usprawniających

 dzieci miały okazję poznać ciekawe

 i nowatorskie techniki plastyczne, takie jak piachoterapia, papieroplastyka,

 orgiami modułowe, lepienie z masy solnej, prace z filcu, tektury falistej itp. Dzięki tego typu technikom

udało się stworzyć

ciekawe prace plastyczne,

których wykonanie

 usprawniało zręczność rąk,

szybkość i koordynację ruchów,

wpływało na wyobraźnię przestrzenną

 i koordynację wzrokowo-ruchową uczestników.

 

W trakcie zajęć terapeutyczno-usprawniających przeznaczono także czas na gry i zabawy ruchowe przy muzyce relaksacyjnej, w ramach których dzieci i młodzież rozwijała własne pomysły, spontaniczność, samodzielne kreatywne myślenie oraz działanie. Zajęcia ukierunkowane były na potrzebę ruchu i sprawiały przyjemność płynącą z doświadczeń ruchowych takich jak: bieganie, chwytanie, podskoki, taniec itp. Stanowiły też wyzwanie do dokładniejszej kontroli ruchów swego ciała i przyczyniły się do integracji grupy oraz wzajemnego poznania. 

 

Każde zajęcia kończyły się przygotowaniem wystawki prac dzieci i ewaluacją dokonywaną przez uczestników po zakończeniu zajęć. Dodatkowym efektem zajęć było wykonanie dużej wspólnej pracy podsumowującej projekt – łabędzia z papieru techniką orgiami

modułowego.