Wiodącym celem zajęć, zgodnie z autorskim programem, było doskonalenie umiejętności pracy z komputerem, poznanie możliwości współczesnych urządzeń komputerowych i oprogramowania, zastosowania sprzętu informatycznego w późniejszej pracy oraz podniesienie poczucia własnej wartości. Podsumowaniem zajęć było utworzenie przez uczniów i wydrukowanie gotowej pracy, jaką było tablo przedstawiające twarze wszystkich jego uczestników. |
Z realizacji poszczególnych jednostek tematycznych wynikały następujące cele szczegółowe: * rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej i wyobraźni twórczej, * kształtowanie postaw twórczych poprzez ukazanie możliwości komputera jako narzędzia mającego zastosowanie w różnych dziedzinach życia szkolnego, * uczenie się spędzania czasu wolnego w sposób twórczy * rozładowanie negatywnych napięć, emocji i agresji, * wyrabianie poczucia estetyki, * ukazanie wszelkich możliwości zastosowań i wykorzystania komputera (również w urządzeniach spotykanych w miejscach publicznych), * uczenie szacunku dla pracy twórców programów komputerowych i produktów innych uczniów, * wyrabianie samokontroli w korzystaniu z komputera, * przygotowanie uczniów do świadomego wyboru zawodu, zgodnie z ich zainteresowaniami i możliwościami. |
Na zajęciach wprowadzono elementy oprogramowania, które prowadząc poprzez zabawę, uczyły wychowanka korzystać z podstawowych funkcji edytorów tekstu i grafiki. Uczniowie korzystali z pakietu do nauki Microsoft Office 2007,programu do tworzenia rysunków i animacji –Multimedialne studio Cartoon Maker 1+2. Uczyli się również samodzielnej obsługi urządzeń, takich jak aparat cyfrowy - wykonywania nim zdjęć, kopiowania danych w określone miejsce na dysku oraz archiwizacji na nośniku pamięci pendrive. |
Tematyka zajęć była dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości uczestników, a metody pozwalały rozwijać zainteresowania informatyczne i uzdolnienia dzieci, uczyły samodzielności oraz praktycznych umiejętności, niezbędnych do prawidłowego działania. Każde zajęcia kończyły się podsumowaniem zdobytych wiadomości oraz wykonaniem kopii bezpieczeństwa powstającej pracy. |