Wiodącym celem zajęć, zgodnie z autorskim programem, było doskonalenie

umiejętności pracy z komputerem, poznanie możliwości współczesnych

urządzeń komputerowych i oprogramowania, zastosowania sprzętu

 informatycznego w późniejszej pracy oraz podniesienie poczucia własnej wartości. Podsumowaniem zajęć było utworzenie przez uczniów i wydrukowanie gotowej pracy, jaką było tablo przedstawiające twarze wszystkich jego uczestników.

Z realizacji poszczególnych jednostek tematycznych wynikały następujące

cele szczegółowe:

* rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej i wyobraźni twórczej,

* kształtowanie postaw twórczych poprzez ukazanie możliwości komputera jako narzędzia mającego zastosowanie w różnych dziedzinach życia szkolnego,

* uczenie się spędzania czasu wolnego w sposób twórczy

* rozładowanie negatywnych napięć, emocji i agresji,

* wyrabianie poczucia estetyki,

* ukazanie wszelkich możliwości zastosowań i wykorzystania komputera

             (również w urządzeniach spotykanych w miejscach publicznych),

* uczenie szacunku dla pracy twórców programów komputerowych

             i produktów innych uczniów,

* wyrabianie samokontroli w korzystaniu z komputera,

* przygotowanie uczniów do świadomego wyboru zawodu, zgodnie z ich zainteresowaniami i możliwościami.

Na zajęciach wprowadzono elementy oprogramowania, które prowadząc poprzez zabawę, uczyły wychowanka korzystać z podstawowych funkcji edytorów tekstu i grafiki. Uczniowie korzystali z pakietu do nauki Microsoft Office 2007,programu do tworzenia rysunków i animacji –Multimedialne studio Cartoon  Maker 1+2. Uczyli się również samodzielnej obsługi urządzeń, takich jak aparat cyfrowy - wykonywania nim zdjęć, kopiowania danych w określone miejsce na dysku oraz archiwizacji na nośniku pamięci pendrive.

Tematyka zajęć była dostosowana do indywidualnych potrzeb

i możliwości uczestników, a metody pozwalały rozwijać zainteresowania informatyczne i uzdolnienia dzieci, uczyły samodzielności oraz praktycznych umiejętności,

niezbędnych do prawidłowego działania. Każde zajęcia kończyły się podsumowaniem zdobytych wiadomości oraz wykonaniem

kopii bezpieczeństwa powstającej pracy.